معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره مدل جدید طرح ترافیک توضیح داد: مدل محدوده طرح ترافیک به این صورت خواهد بود که میزان عوارض باید متناسب با میزان ازدحام ترافیکی و مدت حضور خودرو در این ازدحام باشد؛ یعنی به هر اندازه که ازدحام بیشتر می‌شود، عوارض باید بالاتر برود.

طرح ترافیک

به گزارش همشهری آنلاین، مجتبی شفیعی درباره احتمال تغییر در طرح ترافیک گفت: ساعت اجرای طرح ترافیک به دلیل شرایط کرونا فعلا قرار نیست تغییر کند مگر اینکه تصمیمی در شورای ترافیک اتخاذ شود.

او در پاسخ به این پرسش که آیا برای سال آینده تصمیمی برای تغییر در اجرای طرح وجود دارد، یا خیر گفت: بله به هر حال طرح ترافیک فعلی نسبت به طرح ترافیک قدیم چند گام رو به جلو رفته و به عادلانه بودن نزدیک‌تر شده اما ضعف‌هایی نیز دارد.

معاون شهردار تهران افزود: در شورای ترافیک تهران بحث‌های اولیه‌ای صورت گرفت و قرار شد کمیته‌ای مسئول پیشنهاد مدل جدید مدیریت محدوده ترافیک باشد. به هر حال آنچه که کامل مشخص است اینکه ارقام عوارض و جریمه‌ای که در حاضر تصویب شده، بازدارندگی ندارد و چون به دلیل ایرادات حقوقی، پلیس روی مدل جدید طرح ترافیک، جریمه اعمال نمی‌کرد، در نتیجه باعث شده بود بسیاری از مردم ترجیح دهند با خودروی شخصی وارد شهر شوند. در مدل جدیدی که در حال طراحی است، بخشی از ضعف‌ها در حد امکان برطرف می‌شود.

شفیعی درباره مدل جدید طرح ترافیک توضیح داد: مدل محدوده طرح ترافیک به این صورت خواهد بود که میزان عوارض باید متناسب با میزان ازدحام ترافیکی و مدت حضور خودرو در این ازدحام باشد؛ یعنی به هر اندازه که ازدحام بیشتر می‌شود، عوارض باید بالاتر برود و همزمان هرچقدر که مدت حضور خودرو در ازدحام بیشتر باشد، عوارض بیشتری باید پرداخت کند تا فرد تشویق شود آنجا را ترک کند.

او تصریح کرد: طرح ترافیک باید انعطاف پذیر باشد و در طول شبانه روز و متناسب با محدوده مدام تغییر کند.

کد خبر 694746
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 21
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 39
  • نوید حق وردی IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
    4 17
    بهترین کار همینه طرح ترافیک کلا بی فایده شده
    • ع.شرقی US ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
      36 8
      هدف کاسبیه نه رفع معزل ترافیک و آلودگی ...وگرنه برای رفع مشکل چاره زیاده...بهترین راه حذف یارانه سوخت و پرداخت مستقیم پول بنزین و سوخت به تمامی جامعه ...چرا یکی باید چند تا ماشین داشته باشه و با بنزین مفت و از جیب مردم بنزین بسوزونه وخیابون گردی کنه و یکی هم مجبور باشه کرایه های سرسام آور بده تا به محل کارش برسه..؟؟...
  • کاظمینی اسکویی IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
    59 1
    مادامی که هدف پول دراوردن باشه نه کاهش ترافیک و آلودگی، بازدارنده نخواهد بود
  • هاشمی ثمره IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
    46 1
    احتمالا این را هم میخوان گران کنند، گرفتاری شدیم...
  • نور گل IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
    45 3
    جهت کسب درآمد، ایده‌ی خوبیست.
  • IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
    43 4
    از این طرف قانون طرح ترافیک و منع ورود به طرح میذارن از طرف دیگرش دکه فروش طرح میذارند
  • IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
    48 0
    پول کم اوردن هی قانون رو عوض میکنند کجای دنیا این طوریه
  • رونیا IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
    47 1
    آهان، یعنی هر کی زودتر بره توی طرح برندس ، هزینه کمتر میده ولی اونی که آخرین نفره باید کل میزو حساب کنه . رقابت بین مردم . عجب!!!
  • م.د IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
    35 0
    هدف پول گرفتن از ملت ملت پول گرفتن ازمسافرپس طرح آلودگی هواپول گرفتن است نه رفع آلودگی
  • کوکی IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
    23 2
    اهانننن.... مردم از ترس پول و جریمه هی حول کنند نکنه زیاد تو ترافیک بمونن و جریمه بشن بعدش تصادف بیشتر بشه
  • DE ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
    8 1
    فقط و فقط پیشنهادی بیش نیست و آن اینکه اتومبیلها درب یا داخل پارکینگ منزل بماند تا هم از آلودگی هوا و هم از خدجه دار شدن اعصاب و روان همه در هذر قرار گیرند.
  • ناشناس IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
    18 1
    هدف، کسب درامد
  • اسدالله فشکی IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
    13 1
    دولت هر طرح را اتخاذ کند ما مردم پذیرا هستیم و کی باشیم که به ان اعتراضی کنیم !!! اما اول از خود دولتی ها شروع شود و یا دولتی ها خود ان را دور نزنند و یا فرار از ان را به مردم نفروشند !!!!!
  • IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
    25 1
    43 سال آزمون و خطا
  • IR ۰۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    14 1
    من چون منزل‌ام داخل طرح است و محل کارم بیرون از طرح، طی این سالهای اخیر بارها و بارها مجبور شدم ساعت رفت و آمد به محل کارم را بر اساس سلیقه آقایان و قوانینی که هر روز تغییر میدن ، عوض کنم، آخه بابا یکبار بشینید چهارتا کارشناس خُبره و باسوا بیارید، طرحی رو بگذارید و تمام، تا مردم هم تکلیف خودشون رو بدونند، اینطوری که نمیشه، هر روز یه قانون، هر روز یه محدودیت، ...
  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    9 0
    لطفا مجوز خط ویژه را هم بیاورید داخل این مدل جدید عوارض طرح ترافیک تا همه بهره مند بشوند. با تشکر
  • رضا IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    8 0
    اصلا در مصوبات شورای عالی ترافیک به تنها چیزی چه توجه نمیشود مشکلات ترافیکی است در حقیقت شورای عالی ترافیک با کم کردن ساعات طرح ترافیک مقدمات فروش بنزین بیشتر را برای دولت فراهم می کند
  • IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    1 0
    خودروی یک و نیم میلیاردی گرفتیم که ازش استفاده کنیم بنابر دلایلی نمیشه استفاده کرد مثلاً نمی تونیم داخل شهر تردد کنیم یا مالیات و عوارض سنگین میگیرند از بیمه ثالث و بدنه نگم اگر این هزینه ها رو حساب کنیم دیگه نمیدونم چی بگم
  • IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    1 0
    فقط به فکر کندن از مردم هستین و هرگز به فکر صلاح مردم نبودین ونیستین
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    0 0
    در طرحهایی که تصمیم به اجرای آن می گیرید لطفا به ساکنین طرح اصلی هم فکر کنید که نه حق خروج از ونه حق ورود به خانه هایشان را دارند لطفا به ساکنین اگر لطف می کنید برای یکبار وخروج ورودحدالاقل زمانش دست خود ساکنین باشه که حدالاقل بتونند برای یک بار کاری ضروری درساعت مورود لزوم امکان خروج و ورود باشه
  • معصومه IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    1 0
    مسیر کار تا خونه رو قبلا با اتوبوس‌هایی میرفتم که هر چند دیر به دیر میومدن ولی بالاخره اتوبوسی بود الان نزدیک به یک سال اصلا اتوبوس هاش نیست و مجبورم مسیر رو با تاکسی با ۵ و گاهی ۶ برابر کرایه اتوبوس برم. وقتی ناوگان حمل و نقل به میزان کافی نیست مردم مجبورن به خودروی شخصی روی بیارن